Ditt ärende är sparat

För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle kan du antingen gå till Min sida eller starta E-tjänsten på nytt. Du kommer då att få en fråga om du vill återuppta ärendet.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Brödtext
Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Min sida
Min sida
  • Personuppgiftshantering
  • Startsida e-tjänster
  • Tillgänglighetsredogörelse
Logga in
  • StartsidaPil
Kontakta oss

Ekonomiskt bistånd

Telefonnummer till handläggare:
0554-198 51

Telefontider:
Måndag, tisdag, torsdag och fredag kl 08.30-09.30
Onsdag kl 13.00-13.30

Överklagan beslut ekonomiskt bistånd

Om du är missnöjd med beslutet du fått från ekonomiskt bistånd har du rätt att överklaga beslutet. Kanske är det något du glömt att berätta som kan vara viktigt, eller har det blivit ett missförstånd?

Överklagan ska göras inom tre veckor från den dag beslutet togs. 

Information om behandling av personuppgifter

De personuppgifter du lämnar i överklagandet behöver vi spara och behandla för att kunna hantera ditt överklagande.

Vi har fått dina uppgifter från dig via din ansökan. Vi tillämpar vid var tid gällande integritetslagstiftning vid all behandling av personuppgifter. Den rättsliga grunden för att behandla dina personuppgifter är myndighetsutövning. Personuppgifter sparas så länge de är nödvändiga för ändamålet. Därefter beror det på gällande arkiv- och gallringsregler vad som kan raderas och vad som ska bevaras när uppgifterna förekommer i allmänna handlingar.

De personuppgifter vi behandlar om dig skickas inte vidare till en tredje part, förutsatt att vi inte är skyldiga att göra så enligt lag. Däremot kommer vi aldrig att överföra dina uppgifter till ett land utanför EU.

Mer information om hur vi hanterar dina uppgifter, vilka rättigheter du har och hur du kontaktar oss finns på vår webbplats https://www.kil.se/dsf

Du behöver e-legitimation (Bankid) och en e-postadress för att kunna använda tjänsten.

Klicka på "Logga in" för att fortsätta. 

Logga in

Kontakta oss

E-post: kommun@kil.se
Växeln: 0554-191 00

Besök oss

Östra Torggatan 2D, 665 30 Kil

Snabblänkar

  • Personuppgiftshantering
  • Startsida e-tjänster
  • Tillgänglighetsredogörelse