Om du är missnöjd med beslutet du fått från ekonomiskt bistånd har du rätt att överklaga beslutet. Kanske är det något du glömt att berätta som kan vara viktigt, eller har det blivit ett missförstånd?
Överklagan ska göras inom tre veckor från den dag beslutet togs.
Information om behandling av personuppgifter
De personuppgifter du lämnar i överklagandet behöver vi spara och behandla för att kunna hantera ditt överklagande.
Vi har fått dina uppgifter från dig via din ansökan. Vi tillämpar vid var tid gällande integritetslagstiftning vid all behandling av personuppgifter. Den rättsliga grunden för att behandla dina personuppgifter är myndighetsutövning. Personuppgifter sparas så länge de är nödvändiga för ändamålet. Därefter beror det på gällande arkiv- och gallringsregler vad som kan raderas och vad som ska bevaras när uppgifterna förekommer i allmänna handlingar.
De personuppgifter vi behandlar om dig skickas inte vidare till en tredje part, förutsatt att vi inte är skyldiga att göra så enligt lag. Däremot kommer vi aldrig att överföra dina uppgifter till ett land utanför EU.
Mer information om hur vi hanterar dina uppgifter, vilka rättigheter du har och hur du kontaktar oss finns på vår webbplats https://www.kil.se/dsf
Du behöver e-legitimation (Bankid) och en e-postadress för att kunna använda tjänsten.
Klicka på "Logga in" för att fortsätta.