För oss som arbetar i Kils kommun är det angeläget att hålla hög kvalité på det arbete vi utför. I det arbetet är din medverkan och dina synpunkter/klagomål viktiga.
En positiv utveckling för våra barn och ungdomar förutsätter goda möjligheter att föra fram klagomål. Vårt mål är att du skall känna att all personal snabbt och konstruktivt tar hand om dina klagomål och därför är det viktigt att du vet vart du ska vända dig. Inom Kils kommun använder vi följande modell:
- I första hand ska du vända dig till den personal som arbetar närmast ditt barn eller den personal du själv anser berörs.
- Om du efter samtal med personalen fortfarande har klagomål kontaktar du ansvarig rektor.
- Om du efter ovanstående kontakter fortfarande har klagomål kontaktar du sektorchef, Familj och utbildning på telefon 0554-191 85. Vår erfarenhet är att det personliga samtalet ger bäst förutsättningar att lösa den uppkomna situationen men du kan naturligtvis använda denna e-tjänst .
Även om vi inte kan lämna svar direkt, kommer du att kontaktas så snart som möjligt, dock senast inom två veckor.
Information om hur vi hanterar dina personuppgifter
De personuppgifter du lämnar till oss behöver vi för att handlägga anmälan. Vi hanterar dina uppgifter med stöd av gällande dataskyddslagstiftning och den lagliga grunden allmänt intresse.
Det är Kommunstyrelsen som är personuppgiftsansvarig för uppgifterna. Vi har kvar dina uppgifter den tid som behövs för att vi ska kunna uppfylla våra skyldigheter.
Mer information om hur vi hanterar dina uppgifter, vilka rättigheter du har och hur du kontaktar oss finns på vår webbplats www.kil.se/dsf