Privatpersoner kan ansöka om uppehåll i hämtning av hushållsavfall om fastigheten inte kommer att nyttjas under en sammanhängande period om minst fyra månader och max 12 månader.
Efter periodens slut måste en ny ansökan skickas in.
Verksamheter och företag kan ansöka om uppehåll i hämtning om fastigheten inte kommer att nyttjas/ingen kommer att bo/övernatta i fastigheten under en sammanhängande tid om minst fyra månader och max 12 månader.
Efter periodens slut måste en ny ansökan skickas in.
Ägare till småhus kan ansöka om uppehåll i hämtning om fastigheten inte kommer att nyttjas/ingen kommer att bo/övernatta i fastigheten under en sammanhängande tid om minst fyra månader och max 12 månader. Efter periodens slut måste en ny ansökan skickas in.
För fastigheter med fritidshusabonnemang gäller att fastigheten inte kommer att utnyttjas alls under hela hämtningsperioden.
Tänk på:
- Ansökan ska skickas in senast sex veckor innan uppehållet ska börja att gälla för att hela uppehållsperioden ska beviljas.
- Ansökan för fritidsbostad (småhus, sommar) ska vara oss tillhanda senast den 15 april för aktuell säsong för att kunna beviljas.
- Ansökan kan inte göras i efterhand, det vill säga för tid som förflutit innan ansökan lämnats in.
Du behöver ha e-legitimation (Bankid) och en e-postadress för att kunna använda tjänsten.
Information om hur vi hanterar dina personuppgifter
De personuppgifter du lämnar till oss behöver vi för att handlägga ansökan. Vi hanterar dina uppgifter med stöd av gällande dataskyddslagstiftning och den lagliga grunden rättslig förpliktelse.
Det är Kommunstyrelsen som är personuppgiftsansvarig för uppgifterna. Vi har kvar dina uppgifter den tid som behövs för att vi ska kunna uppfylla våra skyldigheter.
Mer information om hur vi hanterar dina uppgifter, vilka rättigheter du har och hur du kontaktar oss finns på vår webbplats www.kil.se/dsf