Den här e-tjänsten riktar sig till gymnasieelever som har fått en gymnasiebiljett av Kils kommun.
Du ska använda e-tjänsten om du inte längre har rätt till gymnasiebiljett, exempelvis om du avbryter dina studier, flyttar eller blir inackorderad eller vill byta mellan plastkort och digital gymnasiebiljett.
Du använder även e-tjänsten om du vill anmäla borttappad eller trasig gymnasiebiljett. Handläggningstiden för att få ett ersättningskort vid borttappat eller trasigt kort är upp till 14 dagar. Under den tiden så betalar du dina resor till skolan själv. Ett ersättningskort kostar då 200 kronor.
För att utföra en ansökan
Både vårdnadshavare och elev kan utföra e-tjänsten. Du som loggar in måste kunna legitimera dig med ett BankID. Säkerhets ID fungerar inte.
Information om hur vi hanterar dina personuppgifter
De personuppgifter du lämnar till oss behöver vi för att handlägga ansökan om busskort till elever från Kils kommun. Vi hanterar dina uppgifter med stöd av gällande dataskyddslagstiftning och den rättsliga grunden är uppgift av allmänt intresse.
Kommunstyrelsen är personuppgiftsansvarig. Vi har kvar dina uppgifter den tid som behövs för att vi ska kunna uppfylla våra skyldigheter.
Mer information om hur vi behandlar dina uppgifter, vilka rättigheter du har och hur du kontaktar oss finns på kil.se/dsf
Tryck på "Logga in" för att fortsätta.